Er zijn 101 verschillende manieren om voor een klusbedrijf te adverteren. Sommige methoden werken duidelijk beter dan anderen, en sommige methoden geven 1,000 keer hun inleg terug. In dit artikel ga ik een aantal ideeën bespreken die een beetje buiten de gebaande paden liggen, maar kunnen goed de doorbraak zijn die u zoekt.
Je kunt natuurlijk veel geld uitgeven aan zoekmachine adverteren of zelfs gevonden worden in google, maar hier zijn 3 ideeën voor het adverteren van uw klusbedrijf die u misschien niet hebt gedacht.
Breng tijd door met uw klanten
Vorig weekend gaf een goede vriend van mij een gratis ticket voor een PGA golftoernooi dat in een zeer welvarend deel van de stad was. Ik ben geen grote golfspeler en ik heb nooit overwogen om een ââtoernooi te kijken. Maar dit was een kans om iets nieuws te ervaren, en op zijn minst een kans om een ââpaar biertjes met mijn klanten te drinken.
De golfbaan was gelegen in een van de mooiste gemeenten in de stad, en ik merkte iets op dat lijkt te zijn met iedereen die aanwezig was – ze hadden allemaal geld. Bovendien overdrijf ik niet wanneer ik zeg dat ik nog nooit zo veel goede mensen heb gezien.
Terwijl ik een biertje dronk, kon ik het niet helpen, maar liet mijn zakengeest de vrije loop. Ik probeerde wanhopig een manier te vinden om sommige van deze mensen binnen te halen om mij als hun klusjesman te huren. Hoe kan ik deze mensen effectief bereiken en hen zover krijgen om mijn diensten te kopen?
Een tijdje later zat ik bij een tafel in een overdekte tent die boven de 18e hole was. Terwijl hij op het evenement werd verrast, begon een oudere gepensioneerde man met mij te praten. De details van het gesprek zijn niet belangrijk, behalve het feit dat hij stinkend rijk is. Zijn pension was op de golfbaan, waardoor de waarde van zijn huis op 1 mil minimaal was. Deze man was zeker in mijn doelgroep.
Na een tijdje te hebben gesproken, kwam het toernooi tot een einde. Ik schudde de jongens hand en ging onderweg. 5 minuten later realiseerde ik me hoe ik sommige van deze mensen over zou kunnen halen om me in te huren. Alles wat ik moest doen was gewoon waar ze hangen en ik zou natuurlijk met sommige van hen aansluiten.
Terugkijkend had ik hem simpelweg hem mijn kaart moeten overhandigen en zei: "Overigens, ik heb een klusbedrijf in de buurt als je ooit iets nodig hebt, aarzel dan niet om me te bellen." Het punt van dit verhaal is dat je waar uw ideale klanten opknagen, zeer doelgerichte zaken kunnen brengen. Wie weet, iemand die je ontmoet bij een evenement als dit, kan 10 vrienden hebben die je uiteindelijk verhuren. Een geweldige manier om tot een ââmarkt door te dringen die je anders niet kon bereiken.
Dus, waar hang je doelgroep uit? Zijn er evenementen in hun buurt die je zou kunnen bijwonen? Waarom niet gaan kijken, veel plezier hebben, en groei je klusjesbedrijf terwijl je dit doet?
Werf de media
Het concept hier is om mensen over je te laten praten en hun gesprek te beheersen. Het krijgen van reclame om een ââbedrijf te promoten is zeer gebruikelijk. Maar ik zie niet veel klusjesmannen die profiteren van deze marketing methode. Het komt waarschijnlijk omdat de meeste kleine ondernemers de kans niet realiseren.
Heb je ooit de Today Show bekeken en vroeg je af waarom ze zo'n saai verhaal hadden? Ik heb te veel tijd om te tellen. Ik bedoel, is er echt niets anders om over te praten dan iemand te moeten interviewen die een virale video over kittens opstelt? Ernstig.
De realiteit is dat het vinden van een nieuwswaardig verhaal dat ratings verhoogt heel moeilijk kan zijn als er geen natuurrampen of beroemdheid ongelukken zijn om te melden. Journalisten moeten voortdurend onderzoeken naar blogs, video's, tijdschriften en andere bronnen om verhalen op te sporen. Dit is waar je de kans krijgt.
Hier is een manier om gratis publiciteit te krijgen.
Verzin een interessant verhaal over uw bedrijf. Dit kan een aantal onderwerpen zijn, waaronder een grand opening, jobcreatie, verjaardag of ander standaard bedrijfsverhaal. Ik raad echter aan om outside the box te denken. Wees creatief. Als uw bedrijf op een of ander manier uniek is, gebruik je uniekheid. Heeft u een echt uniek servicepakket dat u aanbiedt, dat is niets zoals de competitie? Heeft u een leuke anekdote om te vertellen?
Doe wat onderzoek. Lees de krant naar andere publicatie die u probeert te krijgen en let op de verhalen die zij opmerken. Denk na over wat de redacteur de verhalen heeft gekozen die hij / zij deed. Beschouw alle patronen die u ziet tijdens het cultiveren van uw eigen verhaal.
Schrijf het verhaal zelf. Nu je een goed concept hebt en weet wat voor soort verhalen de publicatie meestal bevat, doe je best om een ââinteressant artikel te schrijven. Als je geen schrijver bent, kun je alle interessante details verzamelen, zodat je ze kunt presenteren aan de journalist naar keuze.